23 Haziran 2013 Pazar


Başlıktan anlayacağınız gibi bir virgül ve soru işareti ile 4'ü farklı bir şekilde vurgulamak istedim.



Peki ben niye böyle bir şey yaptım. Sizce DICE gibi bir firmanın BF2'den sonra 3'ü çıkarması arasında geçen zamanı göze alıp, oluşturduğu harika oyunlardan sonra 3'ün ardından bir Premium macerası yaratıp direk 4'e atlaması ne kadar doğru. Dediğim gibi, DICE gibi bir firmadan bahsediyorum. Başka bir firma olsa belki bu kadar umursamazdım ama Premium da almazdım sanırım. Ek oyun modlarına ve haritalarada fazla gerek duymazdım. Hatta oyunu direk Rusya üzerinden alırdım sadece. Belki almazdım bile. Neyse dağıtmadan toparlamak olmaz, biraz dağıttım şimdi toparlayalım.

Yeni bir oyun motoru? Frostbite 3...

Doğru, yeni bir motor ama ne kadar yeni. Teknolojik kısmında gerçekten neleri farklılaştırıyor. Bkz, CryEngine 2 vs 3. Gerçekten yeni bir motor olduğunu kabul ettiriyor çünkü tüm yeni teknolojiler var. Aslında FB3'de yeni bir motor ama FB2 ile karşılaştırılınca ne sunacak acaba. Oyunun Azerbaycan'da geçen sahnesi çok çok iyiydi. Çevre falan hoş olmuş, yıkım tatminkar. Multiye dair videoları da gördük evet gayet başarılı. Acaba tablet falan kullanma gibi detaylardan ötürü mü kalkıp yeni motor olarak nitelendiriyorlar. BF4 ve FB3 sizce de BF3,5 ve FB2,5 olarak nitelendirilmesi gerekmez mi? Crysis 2 ve Crysis 3'ü düşünelim:

C2, CE3 (CryEngine3) kullanan bir oyun. Diğer tarafta C3 de CE3 kullanıyor. Crytek kalkıp ben buna yeni isim veriyorum deseydi daha haklı olurdu. CE4 deseler şahsen çıt çıkarmazdım zira motoru çok güzel bir şekilde geliştirdiler. Ama BF4'e ve FB3'e bakınca ben bunu hissedemiyorum. Üzücü :(

Sıkıntı?
Yeni oyun çok erken geliyor. Firmaya baktığımızda böyle şeylerin adamı olmayan bir firma ve üstünü birazcık incelediğimizde küçük bir şey göze çarpıyor "EA Games"






Peki bu firma niye böyle, niye bu kadar zorluyor, işin kötüsü niye böyle bir ödül aldı. Hemde 2 sene üstüste. Neyse hakkımızda hayırlısı.

Son bir nokta, adamların eline Battlefront geçti, diğer yandan Mirror's Edge 2'yi resmen yapıyorlar (çok iyi olacak gibi görünüyor) İşin daha güzeli bu 2 oyun içinde çok iyi yaklaşım gösteriyorlar:
"Battlefront, Battlefield gibi olmayacak, özgün olacak"
"Mirror's Edge 2 hazır olduğu zaman gelecek"
Bu söylemlerini inşallah gerçekleştirirler ve BF4'de gerçekten hakettiği bir başarım gösterir, umarım en iyi başarımı hakeder :)

Unutmadan, bir sonraki yazım umarım resimleri ayarlarsam Sony ve Xperia ile ilgili olan yazım olacak :) 

0 yorum:

Yorum Gönder